zaterdag 1 december 2012

De zomer van Eva Daeleman, de nieuwe één omroepster

De zomer van Eva Daeleman, de nieuwe één omroepster.

Blond, jong en verzot op schoenen. Wat moet een omroepster van Eén meer zijn? Met de prille bekendheid treedt ook de werkdruk het leven van de 21-jarige Eva Daeleman binnen. We hoorden haar op de strand van Zeebrugge. 
De zomer van 2011 is de zomer waarin Eva Daeleman een BV werd. Mogen we het zo samenvatten?
Eva Daeleman: 'Tja, wie weet. Al na mijn eerste avond op het scherm was het effect er. Op dit moment zit ik in Zeebrugge voor MNM, we presenteren vanuit een studio op het strand en de mensen komen nu kijken hoe ik er in het echt uitzie. Dat is wel een grappige ervaring. Ook op Facebook krijg ik gigantisch veel vriendschapsverzoeken en mijn fanpage groeit ongelooflijk snel aan. Die had ik op voorhand zelf al aangemaakt om vervalsers voor te zijn. Ik krijg zelfs mails van mensen die me vragen waar ik het jurkje gekocht heb dat ik aanhad tijdens het interview in Villa Vanthilt.'
Het is in elk geval een razend drukke zomer voor jou.
Eva Daeleman: 'Ja, ik werk zeven dagen per week momenteel. Vijf dagen voor MNM, twee voor Eén. Net voor het circus begon, ben ik nog snel een weekje met mijn ouders op reis gegaan. We zijn lekker gaan shoppen in Bordeaux. Dat kan elke vrouw ontspannen.'
Eva Daeleman: 'Neen, het is niet zo dat ik elk jaar nog braaf met mijn ouders op vakantie ga. Maar de meeste van mijn vrienden studeren nog en gaan liever buiten het hoogseizoen op vakantie, omdat het goedkoper is. Dat lukt mij niet. Dus vroegen mijn ouders me mee en zijn we samen met mijn zus vertrokken. Het was nog eens gezellig.'
Je bent 21 en hebt al enkele jaren radio maken achter de kiezen. Wanneer heb je dan gestudeerd?
Eva Daeleman: 'Ik heb radio gestudeerd aan het Rits, maar in mijn tweede jaar kon ik al beginnen bij MNM. Ik ben gewoon blijven studeren terwijl ik al werkte. Het waren helse maanden, maar ik ben wel blij dat ik mijn diploma gehaald heb.'
Waar ging je vroeger met je ouders vaak op vakantie?
Eva Daeleman: 'Dat varieerde. Eén vakantie springt eruit. Ik was een jaar of negen toen we met het gezin naar Tossa Del Mar in Spanje trokken. We verbleven in zo'n all-inhotel met kinderanimatie. Dat was echt geweldig. Het jaar nadien zouden we naar Blanes gaan, maar mijn ouders hadden stiekem weer datzelfde hotel geboekt in Tossa Del Mar. Een geweldige verrassing. Mijn zussen en ik waren door het dolle heen.'
Wat is voor jou het ultieme zomergevoel?
Eva Daeleman: 'Bij mijn ouders thuis in bikini in de tuin als de zon schijnt. Ze wonen in Haacht en ze hebben een zwembad. Naast dat zwembad liggen en een boekske lezen: dat is vakantie. Ik ben niet zo'n waterrat, want ik heb een fobie voor koud water, dus waag ik me pas in het zwembad als het echt heel warm is. 'sAvonds op een terrasje lekker eten associeer ik ook echt met de zomer. Fris gewassen en nog een lekker warme avond: zalig gewoon.'
Lees je veel tijdens de vakantie?
Eva Daeleman: 'Voor mij is dat de enige periode dat ik tijd heb om te lezen. Met die ochtendshow moet ik zo vroeg opstaan dat ik 's avonds te moe ben om meer dan één pagina gelezen te krijgen. Literatuur zou ik mijn boeken niet noemen. Ik ben verzot op chicklit. Er ligt nog een stapeltje klaar. Aan het eind van de zomer heb ik nog vijf dagen Rome geboekt. Dan gaan mijn boeken mee.'
Bezoek je festivals?
Eva Daeleman: 'Werchter vindt plaats in de achtertuin van mijn ouders, bij wijze van spreken. Ik ben ermee opgegroeid. Ik ga er nog elk jaar naartoe. Niet meer op de camping, ik heb wel de behoefte om 's avonds lekker te douchen.'
Je bent een modefreak. Heb je een specifieke zomeroutfit?
Eva Daeleman: 'Dit jaar heb ik een geweldige salopette gekocht met korte pijpjes. Voor de rest draag ik veel losse jumpsuits en mijn Birkenstocks natuurlijk. Ik heb een geweldig paartje gekocht, van rood lakleer.'
Schoenen blijken je passie te zijn. Je hebt er zelfs een blog over.
Eva Daeleman: 'Ik ben ermee gestopt, maar het idee was om elke dag een foto van mijn voeten te posten. Ik had het idee gezien bij een meisje dat elke dag een foto nam van zichzelf in een andere outfit. Maar zo'n blog kan niet spannend blijven. In de zomer zou ik alleen maar voeten met flipflops posten. Dat is niet zo geweldig interessant.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten